torsdag 8. oktober 2015

Smertestillende og amming

Noen legemidler og medisiner kan brukes under amming, mens andre er usikre eller. Kvinner som ammer kan som alle andre ha behov for smertestillende legemidler. Etter keisersnitt eller ved større rifter etter vaginal forløsning .

Problemet nå er at jeg ammer, og jeg lurer derfor på hva jeg kan ta som er. For deg som ammer, er det greit å ta tabletter med ibuprofen. Overforsiktighet i forordning av sterke smertestillende til den nybakte mor. Derfor bør det gis mer smertestillende til de som har gjennomgått.


Smertestillende og amming - Småtroll 0-år11. Smertestillende og amming - Skravlesiden12. Ang amming og smertestillende - Amming og flaske14. Denne annonsen er basert på de nåværende søkeordene dine.


Gå til siden Hvorfor vises denne annonsen? Nå har jeg fått influensa med hodepine og feber. Sørg for at legen skriver ut smertestillende medisin som er forenlig med amming.


På apoteket får du kjøpt ulike smertestillende legemidler. Har en fryktelig hodepine og lurer på om jeg kan ta paracet når jeg ammer?

Undersøk brystet under amming for klumper og ømme partier. Ammingen bør normalt fortsette ved brystbetennelse, det er en del av. Bruk av morfinlignede legemidler (opioider) i svangerskap. Bruk ikke flere typer smertestillende legemidler uten å konferere lege eller farmasøyt.


Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. En breastfeeding mor som har smerter kan spørre om det er trygt for henne å ta noen smertestillende medikamenter under amming. I tillegg må du nøye ser nøye til barnet, og hvis de merket noen negative endringer, bør gis smertestillende medikamenter under amming avbrytes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg