fredag 25. desember 2015

Gravid klamydia

Dette er beklagelig, for i verste tilfelle kan klamydia føre til at man får vanskeligheter med å bli gravid senere. Jeg ble smittet av klamydia for ti år siden, og nå har jeg fått det igjen. Jeg er også gravid for tredje gang - kan en eventuell oppblomstring . Klamydiabakterien finnes hos 1- av gravide. Klamydia forekommer hyppigst hos helt unge kvinner.


Dersom en gravid har klamydia, vil dette kunne gi . Tror det går greit for de fleste å bli gravid etterpå.

Jeg er en jente på år, og jeg er gravid i 7. Jeg fikk klamydiainfeksjon av barnefaren, og det får jeg . Klamydia formerer seg i cellene i urinrøret og livmorhalsen. På grunn av dette kan de senere få problemer med å bli gravide. Ved en undersøkelse på Aker sykehus hvor jeg har arbeidet tidligere ble det funnet at 4- av de gravide hadde klamydia i svangerskapet.


Kvinner som har hatt klamydia, er nesten dobbelt så utsatt for å bli gravide utenfor livmoren, viser en norsk studie.

Gravide som er smittet av klamydia, har prosent høyere risiko for å føde for tidlig, viser en ny forskningsrapport. Hvis du mistenker klamydia og planlegger å bli gravi er det lurt å teste seg for klamydia. Klamydia under graviditet kan være svært skadelig . Hei, jeg er gravid i uke 1 har vært hos legen på kontroller og slikt, men lurer på om de tester for klamydia uten å si det? Klamydia er den hyppigste seksuelt overførbare sykdommen i Norge. Gravide med klamydiainfeksjon kan overføre bakterien til barnet ved fødselen og gi . Jeg kan forstå at under graviditeten har klamydia ingen betydning for barnet,men ved fødsels kan smittes videregives til barnet og skabe komplikationer for både . Hun var til legen i dag for å bestille time til abort.


Klamydia er en vanlig seksuelt overførbar sykdom som skyldes bakterier. Jeg bruker aldri prevensjon, men har aldri blitt gravid. En av de jeg har hatt sex me har klamydia, og jeg har ofte kløe i underlivet, og lurte . Det kan også bety at en graviditet oftere setter seg utenpå egglederen (graviditet utenfor livmoren). Smitte med klamydia er sannsynligvis den mest vanlige .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg