onsdag 16. desember 2015

Forkjølet baby 3 uker

Jenta vår blir uker på onsdag, og siden tirsdag i forrige uke har hun vært så tett i nesen at det høres ut som hun har pustevansker. Jeg tror mini er forkjøla og det bekymrer meg altså! Han sover og virker tilfreds egentlig, og har ikke feber og våte. To uker gamle Magnus ble alvorlig syk av RS-viruset - Babyverden.


Baby › Helse › Sykdom › LeserhistorierBufretLignende12. De første to ukene var fine, men så ble vesle Magnus syk. Sannsynligvis var storebrors tilsynelatende vanlige forkjølelse smittekilden.

Her får du tips om hvordan du hjelper en forkjølet baby, og hva du bør passe på. Har en fire uker gammel baby som har vært forkjølet i litt over en uke,. Lille jenta mi på uker er blitt forkjølet. Er det noe spesielt jeg bør gjøre eller tenke på? Jeg har en baby på uker, som har blitt forkjølet.


Hun er veldig tett, og jeg forsøker å få slimet tynnere vha. Vanligvis gir RS-virus bare lette symptomer som en forkjølelse. Man kan smitte andre i opptil uker etter at man har blitt syk, og gjentatte infeksjoner er vanlig. Sykdommen rammer særlig små barn mellom måneder og år, og man regner med at de aller fleste barn har . Har en baby på snart uker som er smittet med forkjølelse av sin storesøster på mnd.


Tale var forkjølet og tett i nesa da hun var 2-uker gammel. Da er det enklere for babyen å puste gjennom nesen. Forkjølet, tett i brystet og pipete i pusten. RS-syke Even (mndr) har vært innlagt på sykehus i over en uke. Fram til babyen er cirka tre måneder gammel er ikke luftveiene så stive og sterke, og dermed ekstra sårbare for . Barn får normalt 6-forkjølelser i året og de minste barna (under år) er mest utsatt.


Spedbarn (under måneder) blir sjelden forkjølet. Den trygge siden om svangerskap fødsel gravid gravide uke til uke termin. Tett nese og forkjølelse skyldes virus som slår ut på nese og svelg.


Visste du at at dette tas fra 3-ukers alder? Babyen min på seks uker er forkjølet tror jeg. Forkjølet baby: Min baby på uker er forkjølet (smitta av storebror, desverre nesten uungåelig) Drypper med saltvann i nesa hvis hun er tett . Hei igjen Siri :-) Min gutt på snart uker fra igår har blitt tett i nesa og har litt.


Babyen min på uker er blitt forkjølet. Stakkars lille har sikkert blitt smittet av meg, for hun har blitt forkjølet, og med tett nese på liten baby sover ikke mamma et sekund ved hennes side. Min lille gutt på uker har allerede rukket en forkjølelse og da var den genial.


Forkjølelsen skyldes flere forskjellige virustyper. Når kroppens forsvar møter et slikt nytt virus, trengs det fra noen dager til rundt en uke før et . Forkjølelse er sannsynligvis den sykdommen barnet ditt får oftest. I gjennomsnitt får barn under syv år mellom syv og ti forkjølelser per år, der hver av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg