torsdag 17. desember 2015

Streptokokker i underlivet

Streptococcus agalactiae (også kalt streptokokker gruppe B) er normalflora i skjeden og finnes hos ca en tredjedel av norske kvinner. Hva er eventuelle symptomer på streptokokker i underlivet? Er det noen mulighet for at streptokokker kan gi slike voldsomme smerter, og at det .

Fikk brev i dag om at jeg kanskje må gå på antibiotika før de kan sette spiralen. Jeg har hørt om streptokokker i halsen liksom, men der nede? Min mannlige partner har fått påvist smitte i underlivet og mener jeg bør sjekke meg.


Streptokokker gruppe b - Gynekologi og graviditetinnlegg17.

Streptokokk i skjeden - Gynekologi og graviditetinnlegg16. Streptokokker i underlivet - Allmennmedisininnlegg28. Streptokokker - Gynekologi og graviditetinnlegg3. Gruppe B streptokokker og graviditet (NHI) - NHI. BufretLignendeDersom en gravid kvinne er bærer av GBS, kan bakteriene overføres til barnet under fødsel.


Dette skjer hos ca halvparten av gravide kvinner som har GBS. Streptokokker i underlivet kan blive et problem, hvis der opstår ubalance i skedens miljø. Streptokokker i underlivet - læs om årsager og behandling.


Streptokokker gruppe B-infeksjoner forårsakes av bakterien Streptococcus agalactiae, vanligvis kalt GBS.

GBS er den vanligste årsak til alvorlig . Hva er infeksjon med gruppe B-streptokokker? De mest kjente bakteriene i skjeden er for eksempel tarmbakterier (E.coli), stafylokokker og streptokokker - disse bakteriene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg