onsdag 9. desember 2015

Vond hals i flere uker

NO: Å gå med sår hals er utrolig irriterende, og noen ganger går det så. Soppbehandling tar ofte flere uker og det er viktig at du ikke slutter . I hele 20så langt har jeg slitt med vondt i halsen, jeg har vært hos legen ganger. I sist uke ble det tatt halsprøve, CRP og legen kikket i hals og ører.


Kreftforeningens råd er at dersom symptomene varer i over uker, bør du ta kontakt. Når det gjelder hode- og halskreft er det flere faktorer som øker risikoen:. For ca to år siden begynte jeg å kjenne at halsen var sår hele tiden, da jeg. Det er ingen tilgjengelig beskrivelse av dette resultatet på grunn av nettstedets robots. Forskjellige tilstander hvor svelget og halsen er irritert, kan gi vondt i halsen og svelgsmerter.


Halsinfeksjon er én av de alminnelige luftveisinfeksjonene som alle kan irritere halsen. Har hatt sår hals i uker nå, var hos fastlegen min for uke siden. Hun sa det ikke var kyssesyke eller bakreriellt, men et virus. Har gått med vond hals i snart tre uker, er skikkelig plagsomt og går ikke bort.


Men etter en stund fikk jeg vondt i halsen igjen. Jeg ventet da uker uten å bli bra før jeg kontaktet legen. Halssmerter er vanlig, og i vintermåneden skyldes dette omtrent prosent av.

Mellom 10- av pasientene som oppsøker lege med vondt i halsen, har. Sår hals kan være det første tegnet på en forkjølelse, og tilstanden vil. Tuppen på brystvorten inneholder flere hull som gjør at melk kan flyte ut. Turid Vistad fikk penicillin da hun hadde vondt i halsen før jul, men. Etter uker er det meste av stråleeffekten gjort, sier overlege Jan Folkvard Evensen.


Hei jeg har hatt sår hals i flere uker, det stikker i halsen når jeg svelger er ikke så vondt at er vondt å leve liksom men er ganske irriterende . Får ikke medisin mot vond halsinnlegg26. BufretLignendeVanlige symptomer er hoste, sårhet og smerter i hals og bryst. Hosten kan imidlertid være svært plagsom og vare i flere uker, for de fleste i cirka uker.


Til slutt, en halsirritasjon uforklarlig som varer et par uker er den vedvarende sår. I dag er det uker siden jeg kjente at jeg begynte å bli syk. Det er noen tiltak som kan minske plagene mens halsen blir bedre. De fleste blir bra av kyssesyke innen fire til seks uker uten noen behandling.


Småbarn har ofte vanskelig for å fortelle akkurat hvor de har vondt. Har du sår hals, pustevansker, dårlig allmenntilstan kraftige halssmerter eller symptomer som har vart i mer enn en uke, bør du oppsøke lege. En sår hals viser til smerte, kløe eller irritasjon i halsen.


Det finnes flere andre årsaker til halssmerter. C; blodig slim; følelses av klump i halsen; heshet i mer enn to uker. Det er vondt hele tiden, og nå blir jeg gal snart.


Hver kveld og natt må jeg ta paracet for å få sove og svelge sikkelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg