torsdag 10. desember 2015

Middag etter omgangssyke

Begynte med oppkast og diare onsdag kvel men beholdt grøt og litt banan torsdag morgen. Så kom det voldsom omgangssyke i hus, startet med de små. Ved omgangssyken er tarmslimhinnen midlertidig ødelagt. Perth, og flyttet hjem til Norge etter fem år i Australia. Ikke legg deg ned før et par timer etter måltidet.


Som regel er en omgangssyke over på 24-timer, og det må ofte få ta den tiden det tar. Trenger tips til hva jeg skal prøve å gi ungene og hva jeg absolutt ikke skal gi dem når de er syke.

Dette bør du drikke og spise ved akutt diaré, omgangssyke og matforgiftning. Feil mat og drikke kan forverre tilstanden. Jeg hadde omgangssyken i begynnelsen av juleferien, hvor det ran. Jeg hadde også problem med diaré som aldri forsvann etter norovirus nå rett før. Punkt fire betydde å spise fint brød til brødmat og til middag godt kokte . Når du ikke er kvalm lenger må du huske på det at magen er sliten etter alle brekningene, så ikke spis en haug med mat like etter en omgangssyke, da kan du få . Hva og hvor mye du bør drikke ved omgangssyke, varierer etter alder.


Det farligste med omgangssyke, er dersom kroppen blir uttørket. Ikke lenge etter har hele desserten tatt en snarveg i do.

Litt senere raser middagen og forretten ut i andre enden, og sånn fortsetter det . Er ikke så mye som frister å spise etter omgangssyken. Har spist litt grønnsakssuppe og kyllingsuppe og prøvde nettopp et knekkebrød med . For å unngå smitte av omgangssyken er det viktig med god håndhygiene. Alle er oppegåande att etter ca 1-døgn. Jeg spise middag med familie min forige uke, jeg fikk diare og smerte i mage, fordi min sønn være smittet og han tilberedet en herlig Mughlai Biryani. Har nettopp hatt en runde med omgangssyke.


Omgangssyke skyldes en virusinfeksjon i tarmene og er en vanlig årsak til diaré og. Smitte skyldes som oftest slurv med håndvask etter toalettbesøk, men . SVAR: Hei,Når du har omgangssyke er det viktig at du får i deg nok væske! Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid. Alle bør være oppmerksomme på faren for smitte, for det skal lite til for å bli syk. Noen kan også få omgangssyken flere ganger etter hverandre, så det er bare å . Når omgangssyken har begynt å gå over og matlysten har kommet tilbake - hva bør man spise da?


Noen tips, slik at ikke man spiser ribbe . Tviler på at eg skal smelle ein Grandiosa på bordet til middagen, liksom :) Regner med at eg skal forsøke å unngå sterkt krydra mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg