mandag 21. desember 2015

Penomax og alkohol

Mange myter omkring det å skulle drikke alkohol når man går på antibiotika, ifølge almennlegen. Det er en myte at du ikke kan drikke alkohol når du bruker antibiotika, men du bør være varsom av andre årsaker. Ikke at det er så innmari viktig, men vi skal i en bursdag i morgen og jeg lurer på om jeg kan drikke alkohol når jeg går på penomax. Jeg begynte i dag på penomax som jeg skal ta i tre dager. Er det sant at man ikke bør drikke alkohol når man tar antibiotika.


Jeg er selv lege, og jeg har fått dette spørsmålet opptil flere ganger. Går du på langtidsmedisinering bør du være forsiktig med alkohol, fordi alkohol kan gjøre medisinen mindre virkningsfull og sykdommen din kan bli verre .

Det står faktisk ikke ett eneste ord om alkohol i den typen jeg bruker Penomax heter den. Trodde ikke noe medisiner egentlig skal kombineres .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg