torsdag 16. november 2017

Jernmangel hårtap

Jeg sliter med Svimmelhet, åndenø hjertebank, er veldig trøtt, ofte løs mage, hodepine, nedsatt matlyst og håravfall. Jernmangel er en mest vanlige vitaminmanglene som finnes, og kvinner er spesielt utsatt. Jern er nødvendig for at kroppen skal produsere .

Begynner hårpryden å bli lovlig tynn enkelte steder? Men jeg er litt bekymret fordi jeg har hatt en del hårtap i det siste - det. Den vanligste årsaken til lav MCV i Norge er jernmangel, noe jeg tror . Jernmangel symptomer er tretthet, blek hu rastløse ben, er raskt ute av pust, hodepine, angst, håravfall, sår tunge, rask hjerterytme og skje .

Vi alle hadde søvnløse netter tenkning om hårtap. Jeg bodde og jeg fortsatt gjør, noen ganger. Men moderne teknologi og vitenskapelige fremskritt har tillatt oss . Det er slett ikke bare menn som er rammet av hårtap - faktisk rammer.


Hos yngre kvinner er den vanligste årsaken til hårtap jernmangel, sier . Jern: – Jernmangel kan føre til håravfall. Kilder til jern: Rødt kjøtt, innmat (for eksempel leverpostei og karbonadedeig), grønne grønnsaker, . HÅRTAP: Omfanget av hårtap hos menn skyldes til dels arv. Diffust hårtap forårsakes som regel av forbigående hormonelle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg