onsdag 6. juli 2016

Rozex erfaringer

Jeg fikk resept på en gele som heter Rozex. Så deilig å høre noen gode erfaringer, nå ble motet mitt litt styrket. Sist fikk jeg rozex gel kremen men den hjelper ikke, og antibiotika tåler jeg ikke så er det rosacea jeg har.

Har noen andre noen erfaring med uvb behandling? De fleste med type 2-rosacea er ikke plaget med sensitiv hud. Mest brukt er Rozex-gel (metronidazol) eller Finacea-gel (azelainsyre).


Hva er egentlig forskjellen på å bruke det og andre lokale midler som skinoren?

Gå til legen igjen, få respet på rozex el. Jeg har vært hos to ulike leger, og bare gode erfaringer med begge, så ikke gi opp å . Rozex er et legemiddel som bidrar til å redusere rødme og akneliknende utslett i ansiktet i forbindelse med den vanlige hudlidelsen rosacea. Jeg brukte også en gel som heter Rozex, den irriterte ikke så mye. Rosacea, og en del med denne lidelsen har skrevet om sine erfaringer. Behandlingen består av en reseptbelagt medisinsk krem, Rozex, som demper betennelsen i huden og et ikke-medisinsk kremprogram som . Rozex inneholder metronidazol som lindrer rødhet, papler og aknelignende utslett ved rosacea.


Det foreligger utilstrekkelig erfaring med bruk under graviditet. Rosacea er en særdeles kompleks og omfattende hudrelatert lidelse.

Lidelsen gir for det meste rødming og røde, sjenerende utslett, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg