torsdag 14. juli 2016

Eksem på leggene

Jeg har hatt eksem på den ene leggen (også av og til litt på den andre) i mange år nå, men det har stort sett forsvunnet når sommeren har . Vre hudleger tilbyr kort ventetid til hudlege forbehandling av utslett p leggene. Utslettet ses vanligvis på en eller begge leggene eller anklene.

Eksem og betennelse i huden vil bli behandlet med fuktighetskrem og eventuelt med en . Hos mange som får nedsatt sirkulasjon vil det aldri utvikles leggsår fordi de ved tegn på hevelse eller eksem på leggen iverksetter forebyggende tiltak som å . Nummulat eksem forekommer ofte som følge av stress og uttalt svetting,. De fleste utslett på beina er bare hud betennelse.

Utslett og kløe er ofte irriterende, ubehagelig og noen ganger smertefulle. Det finnes ulike typer eksem som påvirker bare visse spesifikke regioner av leggen, som varicose eksem, noe som skjer mye i linjen av åreknuter, denne typen . Har eksem under føttene, spesielt om sommeren. Søstera mi hadde fått eksem på leggen sin en gang og det var veldig smertefullt. Den dårlige sirkulasjonen fører lett til hovenhet i leggene (ødem) og et utslett på innsiden av leggene.


Disse venøse sårene går gjerne sammen med eksem. Atopisk eksem begynner ofte i de første levemånedene og kalles da gjerne barneeksem. Mange vokser av seg plagene i årene som følger, . Utslett på leggene etter barbering, det klør!

Skravlesiden: De første gangene det skjedde trodde jeg jeg hadde fått noen insekter i . AnonymforuJeg er år og har aldri hatt eksem i hele mitt liv. Ikke minst er det viktig å forebygge tørrhet da eksem fort kan blusse opp hvis. Da utløses krampaktige smerter i leggene ved gange og mosjon på grunn av mangelfull. Huden er tørr og kløende og det kan forekomme eksem (staseeksem).


Hei, For omtrent dager siden fikk jeg utslett på begge føttene, utslettet arter seg som små røde prikker. Ser ikke noe utslett, så vet ikke om det kan være eksem? Jeg var mye plaget med kløe på leggene og hoftene (!) tidligere.


Jeg har fått noe eksemlignende utslett nederst på leggen - i overgangen til ankelen. Eksem er en betennelse i huden, som gjelder både over- og underhuden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg