onsdag 6. juli 2016

Vond nakke og hodepine

Smerter i hodet og nakkeområdet er svært vanlig. Kvinner plages tre ganger så ofte som menn av alle de vanligste typene hodepine som . Nakkehodepine er hodepine som sitter på den ene siden av hodet, og der legene har klare holdepunkter for at smertene stammer fra beinstrukturer eller mykvev .

I løpet av ett år rapporterer mellom og prosent av Norges befolkning om nakkesmerter og én av . Det er ikke unormalt at vi har enkelte småplager fra en tid til en annen. Hodepine, en vond nakke, eller lite med energi. Straffen er at neste dag har jeg vondt i nakken, armen, hodepine, trett og irritabelt.

Jeg ønsker ikke å være en slik mor for mine barn - jeg . Jeg har over en periode vært plaget med en slags hodepine. Har også vondt i nakken og har vært plaget med muskelknuter i øverste del av . Det kan igjen føre til hodepine, stiv nakke og ømme kjever. Nakkesmerter er et utbredt problem og gir ofte tilleggsplager som hodepine, migrene, svimmelhet eller symptomer som smerter og nummenhet ut i armene.


For dager siden hadde jeg så vondt at jeg følte meg kvalm,. Tilhørende symptomer kan også være smerter og stivhet i nakken og brystryggen, hodepine og mer sjelden øresus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg