fredag 29. juli 2016

Soppinfeksjon gravid farlig

Før fylte år har halvparten av kvinner hatt genital soppinfeksjon. Er det farlig å ikke behandle sopp, kan leve med kløen? Dette skyldes hormonforandringene under graviditeten.

Soppinfeksjon kan inntreffe i svangerskap, og er den vanligste årsak. Er nå uker og dager gravi problemet mitt er at jeg tror jeg har fått soppinfeksjon. Er det farlig forresten å få sopp under graviditeten?


Urinveisinfeksjon eller bare underlivssopp?

Soppinfeksjoner rammer mange kvinner og gravide og ammende kvinner er særlig utsatt. Soppinfeksjon er ikke farlig, men plagsomt. Skjedekatarr, soppinfeksjoner eller andre infeksjoner som chlamydia kan gjøre det vanskeligere å bli gravid . Oralsex er ikke farlig selv om han har behandlet seg for sopp. Jeg er gravid i uke 6+i dag, og kjenner jeg trenger å beroliges litt! Jeg er gravid i uke og er plaget med soppinfeksjon i underlivet.


Jeg er år og gravid i uke med mitt tredje barn. Hyppigheten øker etter graviditetens varighet. De fleste kvinner vil oppleve å få en soppinfeksjon i underlivet. Skal jeg bare ha soppinfeksjon til etter ukers kontrollen da? Men, er det farlig for babyen dersom man klør ved fødsel?


Hun sa til meg at jeg må kjøpe canesten vaginaltabletter og krem. Jeg er beskymet for om det er ikke farlig siden jeg er gravid og er i uke 30? Gravide og ammende er særlig utsatt for soppinfeksjoner. Det er ikke farlig, men kan være plagsomt. Grunnen til at underlivssopp er vanlig hos gravide, er fordi . Et vanlig symptom på sopp i underlivet er utflod.


Det er ikke farlig å bruke legemidlene dersom du er gravid eller ammer. Rundt en tredjedel av alle gravide vil oppleve å få soppinfeksjon i. Det er heller ikke farlig for barnet om du har soppinfeksjon når du er gravid. Sopp er ikke farlig, det er heller ikke farlig å ta en soppbehandling om det ikke skulle være sopp. Har lest at det kan komme pga graviditet, men er ikke gravid!


Står på pakningsvedlegget om bruk ved graviditet. Du kan bruke både krem og de derre tablettene. En soppinfeksjon i underlivet er noe de fleste kvinner opplever én eller flere ganger i løpet av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg