fredag 24. mars 2017

Kviser hake årsak

Hver eneste sone i ansiktet ditt får kviser av forskjellige årsaker, mener hudlegen Joshua Zeichner. Etter å ha tatt en prat med Cosmopolitan, . Stress-kviser kommer ofte på haken mens hormon-kviser gjerne .

Og jeg får bare kviser på haka, ikke noe annet sted. Hvis du mistenker en hormonell årsak kan det være greit å få tatt en . Men kviser på bestemte deler av ansiktet kan faktisk være et symptom. Det er flere årsaker til at man får kviser.

Det utvikler seg deretter til å involvere større deler av ansikt, hake og hals. Perioral dermatitt gir kviser p haken, rundt munnen og nesen. Perioral dermatitt er en av de vanligste årsakene til konsultasjon hos våre hudleger.


Nå sier jeg riktignok ikke at ALLE som har kviser på haka lider av melkeallergi,. Ja, jeg har de siste mnd fått masse kviser på haken og jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg har så og si aldri hatt det der før. Kviser på haken - en ganske vanlig plage.


Og ingenting, bortsett fra at det er et fenomen bortsett feil (overdreven) hudpleie eller mangelen på . Det oppstår vanligvis i en alder av 20-år, og tilstanden er ikke direkte relatert til kviser i ung alder.

Kvise oppstår på grunn av betennelse i talgkjertlene som er blokkert på grunn av overdreven sekresjon av sebum, støv og . Mens de fleste er harmløse, kan noen være et symptom på en alvorlig hud problem. Alas, slike folk som kan skryte av perfekt hud er svært liten. Nei, nei, og hver av oss observerer noen ganger en hel koloni av flekker på haken, . Det er flere årsaker og faktorer som fører til denne tilstanden. De fleste av haken kviser er smertefullt og fylt med pus. Overskudds sekresjon fra olje glands er den vanligste årsaken til en kvise på haken.


Men det er jo så mye motstridende opplysninger syns jeg. Det er hormonforandringer som spiller den største rollen som årsak til kviser. Jeg hadde røde og MANGE kviser i hele fjeset, panne, nese hake, og spesielt . Alle har vel opplevd kviser på en eller annen måte.


Du skriver at kviser i kinn, hake og panne – og da er det noe me tarmsystemet, lunger og nyreområder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg