mandag 6. mars 2017

Svangerskapsdiabetes kostholdsråd

Svangerskapsdiabetes oppstår når den gravide har for høyt blodsukkerverdi i blodet. Under svangerskapet må mors produksjon av insulin økes for at blodsukkeret skal holde seg på et normalt nivå. Jeg lurer på om noen kan gi meg kostholdsrå for mye kan.

Da jeg fikk svangerskapsdiabetes ble jeg umiddelbart henvist til Ullevål. Når det kommer til kosthold så er det snakk om å kutte ut raske karbohydrater (hvit pasta, hvitt mel, hvitt brø potet osv), og sukker. Hovedforskjellen på svangerskapsdiabetes og annen diabetes er at.


Risikoen minsker kraftig dersom kvinnen sørger for sunt kosthold og unngår overvekt.

De kostråd som generelt gjelder for gravide kan som hovedregel også anvendes til . Svangerskapsdiabetes er et økende problem i Norge. Overvekt og diabetes i nær familie øker sjansen for svangerskapsdiabetes. Et sunt kosthold og hyppige blodsukkermålinger er viktig ved svangerskapsdiabetes.


Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammendeBufretLignende19. Har lest litt om svangerskapsdiabetes, da en venninne av meg har fått det. Alle kostholdsråd rettet mot dette, sier at man får få i seg lite fett og .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg