fredag 22. mai 2015

Hvor lenge er man rød solbrent

Ofte tenker man at etter rød kommer brun. LITT FOR LENGE: Det kan være fristende å sitte ti minutter lengre på stranda, men. Guldbakke forklarer at enkeltepisoder med solbrenthet ofte assosieres med føflekkreft, hvor vi .

Det er ikke godt å vite hvor lenge sommeren vil være her. Hvis du blir rød med en gang skyldes dette som oftest ikke selve solbrentheten, . Fortvil ikke – her er ekspertens beste tips til deg som er solbrent. Hvis man blir lett solbrent, eller tar litt solarium, og blir rø hvor lang tid tar det ca før det går over?

Og hvor lenge bør man holde seg unna sola etterpå? Er noe rødhåret, lys i huden og fregner så jeg er klar over at jeg er mere utsatt. Når man har blitt solbrent engang er det fort gjort å bli brent på nytt.


Hei, jeg har lurt litt på hvor lenge jeg bør ta sol første gangen, jeg er ganske hvit i huden og . Er det noen som har råd til hvordan dempe denne forferdelige brennende smerten? Man kan bli solbrent både gjennom solarium og nat. Jeg tok solarium i dag, og jeg ble rød som en hummer.


Grønt nøytraliserer rødt, så du får kjøpe deg en grønn krem og smøre og kline i vei. Men hvor lang tid tar det før jeg blir nøytral igjen?

Hvor lang tid før solbrenthet blir brunt? Man skiller her mellom reaksjoner hvor sollyset fører til direkte skade. Hud som utsettes for sol, blir rø og ofte utvikles et eksem som klør.


God solbeskyttelse er derfor viktig, men er skaden først skjedd kan det lindre med. Hvis huden får mer sol enn den tåler blir den rød og smertefull, og i mer .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg