torsdag 14. desember 2017

Nupper i huden etter soling

De fleste som utvikler soleksem blir enten solbrente eller får meget rød hud når de. Vanlige symptomer ved soleksem er små nupper som klør eller hudblemmer. Soleksem kan oppstå flere dager etter soling, noe som gjør at man ikke alltid .

Denne solallergien arter seg med kløe og røde nupper i huden og til dels. Samlinger av små nupper (gåsehud) på utsiden av overarmene og lårene. Jeg har fått soleksem på ryggen etter litt for mye soling.


Hei jeg er en jente på og jeg får sånne nupper på hele kroppen, kan det være soleksem?

Det er ikke akkurat veldig kledelig, og huden i kinnene mine ligner på huden til en padde. Side av - Til alle med nuppete hud - hyperkeratose! Til meg er det for sent å gjøre noe med dette da jeg er full av arr etter tidligere nupper på både overarmer og lår, men det er ikke for . Etter dager med soling på stranden i stekende sol, våknet jeg i dag med en hel del mini-nupper i ansiktet. Allikevel har han ikke fått tynn hud etter flere års bruk.


Utloesende faktorer kunne vaere saltvann, sterke varme, som i sol og . Har du små og kanskje røde nupper på kroppen? Førstevalg i behandling er å smøre huden daglig med visse typer fuktighetskremer. For meg var indre smøring løsningen - nuppene på overarmene forsvant etter at jeg ble.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg