torsdag 30. april 2015

Ananas tunge

Et særligt enzym, der findes i ananas, er grunden til, at dine læber og tunge kan gøre ondt, når du indtager . Når jeg spiser mye frisk ananas blir jeg veldig sår inne i munnen. Er det noe spesielt i ananas som ikke er i andre frukter?

Jeg blir veldig sår i munnen av ananas, bare en skive er nok. Reagerer på frukt med kløe og prikking på tunge og i svelg. Helt normalt dette, eller bør jeg holde meg unna ananas i fremtiden?


Elsker du også frisk skåret, moden ananas men får vildt ondt i tungen efter at havde spist en del?

Dette skyldes at ananas indeholder et enzym . Dessuten inneholder ananas en fordøyelsesfremmende enzym, bromelain, som stimulerer og letter nedbrytingen av tungt fordøyelig mat. Har et sår(utspila og rødt)på bakre høyre del av tunga,og når strekker tunge mot ventre er det vondt. Uhm, da jeg kom hjem fra en lang dag i skole, fandt jeg pludselig en ananas i køleskabet, som jeg begyndte at skære i stykker og spise.


Jeg sitter her og spiser fersk ananas, har masse igjen og har såå lyst på mer. Her til aften står den igen på ananas, og jordbær som jeg også spiser. Jeg har et spørgsmål til jer HN'er Jeg har igår købt en ananas, jeg er. Noen mennesker opplever en prikking eller sår tunge etter å ha spist ananas.


Dette er en allergisk reaksjon som kan sammenlignes med en pollenallergi.

Lukter det ikke noe er den trolig ganske smakløs, og tung søt lukt tyder . Frukt skrev: Smaken er det ikke noe feil med. Men at det skulle etse opp tunga og leppene mine, det er feil. Frukten - eller juice - kan føre til at tungen til å føle modig, . Har aldrig oplevet det før, men har heller aldrig siddet og spist frisk ananas på.


Ananas kan ofte forårsage mindre hudirritationer, fordi det er stærkt surt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg