mandag 13. april 2015

Lungebetennelse hvor lenge syk

Lungebetennelse behandles oftest med antibiotika og kan forebygges med en. Hvor lang tid det tar å bli frisk avhenger av helsetilstanden før man ble syk. Lungebetennelse (pneumoni) forårsakes av en infeksjon med bakterier eller virus i lungene.

Spør legen om hvor mye du bør bevege deg og hvorvidt pusteøvelser kan være til hjelp. De fleste er relativt milde, men kraftige lungebetennelser kan være. CRP (C-reaktivt protein) er nyttig, særlig hvis du ikke har vært syk lenge. Dette ble konstantert etter legebesøk på tirsdag hvor jeg ble undersøkt hos legen. Jeg vet at jeg er syk og bør slappe av, men nå som feberen er vekk føler jeg.


Noen som vet hvorfor man skal ta det med ro under lungebetennelse så lenge? Det fins et spesielt virus (RSV), som kan gi helt små barn en smittsom og alvorlig lungebetennelse. Friske spedbarn skal derfor ikke være sammen med syke . Hvor går egentlig grensen for hva som er syk nok til å være hjemme fra. Diskusjonen om alvorlighetsgraden av lungebetennelse gjorde at . De fleste pasienter med lungebetennelse er moderat syke.


Inkubasjonstiden, den tiden det tar fra man blir smittet til man blir syk, er på en til tre uker. Sykdom med legionella har ulike navn avhengig av hvor sykdommen rammer. En vanlig lungebetennelse vil gjøre deg raskere syk enn det den atypiske . Lungebetennelse, eller pneumoni som det heter på fagspråket, er en infeksjon i selve lungevevet.


Smitte skjer som regel via dråper, ved hoste eller nysing fra syk person. Hva er lungebetennelse og hvordan kan du unngå det? Noen som vet hvor lenge jeg må belage meg på å ha den slik?


Noen med erfaring på hvor lenge man er energi løs etter e. Tror gubben begynner å bli lei, jeg har vært syk helt siden desember! Lungebetennelse er en betennelsesprosess i selve lungevevet. Personer som har fått fjernet milten; Svekkede gamle; Kronisk syke, spesielt hjertesyke,. Lungebetennelse (pneumoni) skyldes hovedsaklig bakterier eller virus, der pneumokokker er den.


Dette kan ha betydning for hvor godt medisinen virker. Meld deg syk på jobben og gå til lege for å få stilt en diagnose og for riktig behandling. Jeg kan selvsagt ikke utelukke at du har eller får lungebetennelse, men vil ikke si at et.


Det er umulig å si hvor syk du kommer til å bli om du får influensa. Noen som har hatt dette før i den ene lungen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg