tirsdag 7. april 2015

Forstoppelse gravid vondt

Jeg er gravid i uke og har i flere år vært plaget med treg mage. Det gjorde grådig vondt og jeg klarte ikke å stå oppreist. Får ikke sove om natta avføringen vil ikke ut og luften samler seg.

Forstoppelse og treg mage er en vanlig plage hos gravide. Treg mage og forstoppelse kan oppstå allerede tidlig under graviditeten. Ellers så ville kaffe og korn alene gitt meg forstoppelse :). Jeg er ikke kvalm, men det gjør vondt i hele magen og litt nederst i ryggen. Mange gravide opplever at de får forstoppelse i større eller mindre grad.


Dette kan være svært sjenerende, fordi naturlige tarmfunksjoner er viktig for velværet. Det er helt normalt å ha treg mage i graviditeten. Her får du noen gode råd fra jordmor om hvordan du kan forebygge treg mage og forstoppelse, samt lindre . Men selv ikke din mest fortrolige venninne fortalte at graviditeten kan gjøre deg forstoppet i dagevis, gi deg vonde hemoroider, hårvekst på . Hadde masse av det under forrige graviditet.


Forstoppelse kan være ubehagelig og vondt. Fiberrik mat og inntak av mye vann kan hjelpe. Avføringsmidler kan også brukes i en kortere periode.


Gravid og lurer på hva som skjer uke for uke i første trimester? Mange gravide kjenner nå flere tegn på graviditet som halsbrann, forstoppelse og tretthet. Det er vanlig med mer utflod så lenge det ikke klør, svir eller gjør vondt. Er høygravid og har ikke bæsja på straks uker.


Lirt å ha et par hansker på, for hos meg kom det ut så fort at det ble skikkelig vondt. Jeg tenker selvfølgelig det verste, og da graviditet utenfor livmoren. Virke mest som om du har ein forstoppelse. Når jeg trykker på magen på venstre side gjør det ganske vondt. Forstoppelse er svært vanlig og rammer de fleste av oss en eller annen gang i livet.


Kvinner er mer utsatt (spesielt når de er gravide), men også menn, spedbarn . Jeg sliter med at jeg utpå ettermiddagen og kvelden får vondt i magen. Allerede tidlig i graviditeten er det mange som føler seg oppblåst og forstoppet. En av grunnene til dette er at muskulaturen i mage-tarm . FORDYPNINGSSTOFF TIL APOTEK OG HELSESTASJON.


Les også brosjyren: Gode råd FORSTOPPELSE . Forstoppelse betyr egentlig at avføringen etterhvert hoper seg opp i tykktarmen, men på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg