onsdag 15. april 2015

P sprøyte vekt

Jeg har vanligvis en veldig stabil vekt, jeg er til vanlig ikke akkurat tynn, men litt. Jeg vurderer å slutte med p-sprøyta pga disse bi-virkningene. Hvilke bivirknger kan man få etter ha satt p-sprøyte?

Forskerne vurderte flere uavhengige variabler som er knyttet til vektøkning, som alder, etnisitet, overvekt før p-sprøytestart, røyking og . Noen synes å merke at de får kviser, går opp i vekt, får brystsmerter eller mindre sexlyst. P-sprøyte er også vist å redusere HDL kolesterol, som . Jeg bruker p-sprøyta og opplever ekstrem vektøkning i forbindelse med bruken, og er på let etter andre som har hatt tilsvarende erfaring, .

Har brukt p-sprøyte i år og er kjempefornøyd. Hun sa jeg skulle legge all tyngde og vekt på motsatt ben og hun var forsiktig og ikke sprøytet for kjapt inn. P-sprøyten inneholder det kvinnelige kjønnshormonet gestagen.


Kvinner som har opplevd nedsatt stemningsleie ved behandling med gestagener eller p-piller må følges opp under. Men jeg har ikke opplevd noe vektoppgang i forhold til dette, men at vannmengden i . De som har vanskelig med å gå ned i vekt her, bruker. Erfaringer med p-sprøyte og vektøkning - Kropp og helse.


Jeg har gått på p-sprøyte i snart to år (satte første sprøyte juli 2006). For ca et år siden begynte jeg å gå opp i vekt, og har sakte, men sikkert la. Fordelene med p-sprøyte er at det er en svært sikker prevensjon og mange.


Tok p sprøyta idag, var i grunn i god form før den ble satt, og utover dagen har disse ulumskhetene skyet. Deretter en ukes opphold og på'n igjen - uten noen vektøkning for min del i elle fall! P-sprøyten og P-staven kan du jo ikke fjerne umiddelbart, . Lurer på om jeg skal slutte med p-sprøyta. Men når jeg begynte med den så la jeg ikke på meg. P-sprøyten inneholder hormonet gestagen og har en svært god prevensjonseffekt.


For de som synes det er vanskelig og huske på å ta en tablett hver . Jeg har ikke hatt noe bivirkninger av sprøyta utenom litt vektøkning. Hei, Jeg har bruker p piller men jeg har også prøvd p sprøyte for en gang før og før jeg ville prøve p sprøyte hadde jeg problemer med å gå opp i vekt. P-sprøyte hunden med hormon hver femte måned for å utsette løpetiden.


Som ved P-sprøyte er det viktig å være oppmerksom på hundens vekt etter inngrepet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg