mandag 20. april 2015

Paracet gravid første trimester

Gratulerer med graviditeten – nå har du fått ansvaret for et nytt liv! Kan du ta Paracet mot hodeverken eller Postafen mot kvalmen? For mange slipper trøttheten taket når første trimester er over. For enkelte kan også hodepine være et problem i andre trimester, og da er det. Men er dette lite bra å ta i det hele tatt?


Paracet funker dårlig aleine, men sånn jeg har forstått er det det eneste man kan ta som gravi . Er paracet og graviditet en dårlig kombinasjon?

Hvorfor er det farlig å ta ibux når man er gravid? Paracetamol er fortsatt førstevalget dersom en gravid kvinne trenger. Det er blitt regnet som trygt at gravide kvinner bruker smertestillende midler.


Et beskjedent eller moderat forbruk av paracetamol var ikke. Bruk av smertestillende under graviditet er svært høy, men hvor trygt er. Jeg lurer på om det er farlig å bruke paracet eller ibux under graviditeten? Feks så vil ikke brystene bli like ømme de andre gangene som den første, som oftests . Gravide kan ta paracet gjennom hele svangerskapet innenfor anbefalte doser på. Jeg har en sønn på mnd som får sin første tann nå.


Da jeg ble gravid med nr så fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte ta paracet. Jeg er så heldig å være gravid etter en MA høsten 2006. Når det gjelder bruk av smertestillende i svangerskapet, regnes Paracet som helt trygt. Ibux i første trimester er ikke førstevalget av smertestillende, men sjansen for .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg