fredag 10. april 2015

Krampe i leggen ved trening

Undersøkelser viser at også strekkøvelser før trening påvirker kramperisikoen. Har du for eksempel en tendens til å få krampe i leggen eller . Men også kramper i foten og på forsiden av leggen er vanlig, kanskje særlig på.

Jeg er så plaget med kramper i leggene når jeg løper mer enn km. Har du krampe i leggen kan du for eksempel strekke den ut i trappa. Det er viktig å tenke på at du svetter mye under trening, og mister mye . Hver gang jeg begynner å jogge eller løpe, så får jeg krampe i leggene.

Andre opplever nattekramper, og da ofte i leggene, noe som kan. Mulig jeg ikke kjører harde nok økter, prøver å trene ganger i uka. Fikk i går på tur krampe i den ene leggen, den er der fortsatt idag. Kramper i beina kan være skikkelig irriterende, men er du heldig er plagen. Men sliter veldig med kramper i bak leggen etter å ha.


En tråd i 'Trening' startet av Ragii, Nov 2008. UNNGÅ HOLD OG KRAMPER: Riktig næring, utstyr, oppvarming og teknikk er. En av våre lesere sliter med krampe i legg under jogging.


Har du noen gang lurt på hvorfor kramper oppstår, og ikke minst hva.

Andre opplever nattekramper, og da ofte i leggene, noe som kan forstyrre nattesøvnen. Smerter i leggen ved jogging - posted in Utholdenhetstrening: Hei. Under behandling kan det være greit å ikke trene for mye, ikke trene . Også mye trening eller oppstart av uvant trening kan trigge kramper i leggene om natta. Akkurat hvorfor noen får det og andre ikke vet man ikke . I lange perioder trener jeg ikke i det hele tatt. I fjor på denne tiden begynte jeg å jogge og fjerde eller femte turen hogg det til bak på leggen.


Det er akkurat som det knyter seg i muskelen bak på leggen. Vet du hva dette er og hvordan jeg bør forholde meg i forhold til trening? Kramper i låret er en smertefull opplevelse brakt videre av dehydrering, stive. Hvis krampe er på baksiden av leggen, heve og rette den berørte beinet, . Trening: I mars lot vi våre lesere sende inn sine løpespørsmål til oss.


Hardt og ikke minst flatt underlag er mer belastende for leggene. Om du er plaget med kramper generelt kan det være verdt et forsøk på å teste ut . Med riktig treningsmengde og styrketrening kan du unngå lumske,. Dette er leggene til løpere fra 35-år og oppover, som får krampe i .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg