torsdag 16. april 2015

Herpes munnsår smitte underlivet

Hovedsakelig er det herpesvirus type som gir munnsår, og . Og selv om HSV-i underlivet hovedsakelig er utbredt i Europa, Amerika. MUNNSÅR: HSV-smitter oftest fra munn til munn, men stadig flere .

Jeg har hørt at etter man har hatt herpes munnsår første gang, så kan man ikke smitte seg selv nedentil, fordi man har da antistoffer? Man kan få herpes i underlivet av samleie og oralsex, hvis partneren har herpes. Det smitter enten fra munnsår til munn eller underliv, eller fra sår på . Symptomer på herpes i underlivet; Behandling av herpes i underlivet; Gravid med herpes i underlivet; Hva kan jeg gjøre for å hindre at jeg smitter andre?


Pga immunitet er det ikke mulig å bli smittet fra munn til underlivet på en selv, men det er likevel en fare for å overføre herpes simplex type 1 . Så hadde vi oralsex i helga, og etterpå kom han på at kanskje det kan smitte over . Jeg har vært så heldig å bli smittet av min manns munnsår. Det jeg lurer på, er hvor smittsomt det er? Kjæresten min har fått munnsår (herpes?), er det slike at det kan smitte fra munn til underliv om han slikker meg?


Herpes kan man også ha blitt smittet av, og langt fra alle får utbrudd. Smittefaren er størst når man har utbrud men smitte utenom utbrudd forekommer ofte, spesielt ved HSV2. Jeg lurer på hvordan jeg kan vite om dette er et vanlig munnsår eller om det kan være herpes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg