fredag 10. april 2015

Blemmer på tunga og sår hals

Hei jeg har hatt noen problemer med halsen en viss tid nå, med litt mellomrom. Noen pensler med krystallfiolett på sårene, andre forsøker med . Har vært hos legen,hun sa man måtte regne med å være sår på tungen innimellom.

Blemme på tunga er vondt både når man skal spise og snakke. Jeg begynte først md forkjølelse, så sår hals med kjempe sår tunge. Sykdommen starter med sår hals og feber 38-40°C. Typisk er også at tungen forandres til et utseende som beskrives som .

Begynte med et par normale (vil jeg si) blemmer på tungen. Tenkte ikke så mye over det, men så ble det flere og . After rammer opptil av befolkningen fra tid til annen. Karakteristisk for sykdommen er en von sår hals og smerter når man svelger. De siste 3-dagene har jeg hatt veldig vondt i halsen. Jeg har blemmer på tunga, det gjør vondt å spise, drikke og svelge.


Vondt i tungen - Årsaker, diagnoser, råd og behandling. BufretVondt i tungen kan skyldes nevralgi, sår, infeksjon, virus, feilernæring og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg