tirsdag 17. mai 2016

Nupper på armene som klør

Hei, jeg er en jente som har fått nupper over hele kroppen. Det klør spesielt om kvelden og natten, noe som forstyrrer søvnen min. Er du en av dem som lenge har hatt små røde nupper på overarmene eller lårene, og har forsøkt alt av kremer og skrubber i et forsøk på å få .

Over halvparten av oss har eller har hatt denne hudforstyrrelsen. Samlinger av små nupper (gåsehud) på utsiden av overarmene og lårene. Jeg har begynnt å få røde nupper i huden, spesiellt bakpå triceps og på underarmen,. Vil ha det vekk fordi det er stygt og fordi det stikker og klør. Derimot blir det kostbart å bruke de på armene, underarmene morgen og . I vårt land er tørr hud som sprekker, flasser og klør en av de vanligste.


Jeg er plaget med røde prikker på kroppen som klør. Nå er det også på armene, men lite på brystet. Skabb er en hudinfeksjon som klør ekstremt.


Den forårsakes av små dyr som kalles skabbmidd. På apoteket får du effektive legemidler mot skabb. Hvis du merker det veldig på armene og det klør ekstra på.


Har du små og kanskje røde nupper på kroppen?

For meg var indre smøring løsningen - nuppene på overarmene forsvant etter at jeg ble . Informasjon om tilstander som kan gi kle og utslett i huden. Jeg klør meg selv til blods, hos meg er det verst på beina og armene. Har fått et utslett på underarmene som klør som bare pokker. Googlet nettet rundt på utslett, men finner ingenting som passer. Hei Har det akkurat likens,har merket at midtpå armen mellom albue og håndledd klør det regelmessig,samme med midt på leggen også,på . En intens kløe på legger, rygg, mage, armer, hender, ansikt.


Er også plaget med nupper og kviser, spesielt på brystet og ryggen, men har . Får hvite nupper i huden, som forsvinner like fort som de kommer. Bare som små kuler over hele over armen som nupper. Men hennes nupper klør, det gjør ikke nuppene til lillegutt.


Men i det siste så har jeg fått veldig mye nupper på låra og armene. Jeg har jo aldri visst hva det var som jeg har alltis klødd og piktet på dem, nå har jeg en .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg