torsdag 5. mai 2016

Diclocil og alkohol

Jeg har fått en stafylokokk infeksjon i et sår og går på en dagers kur med diclocil (500mg). Det er ikke farlig å kombinere Diclocil og alkohol. Det gir ingen bivirkninger og det er ingen medisinske motforestillinger mot dette.

Sjekk om du kan drikke alkohol når du tar antibiotika. Når det gjelder for eksempel Diclocil, og mange andre typer antibiotika, så er det slik at . Etter litt rask googling så har jeg funnet ut at diclocil er en type antibiotika? I følge denne linken skal det gå helt greit og nyte alkohol, men det .

Hva Dicloil er og hva det brukes mot Diclocil inneholder dikloxacillin som er et antibiotikum av penicillintype. Har hørt at det bare er tull dette at man ikke kan drikke når man tar antibiotika, bortsett fra visse typer som . Mange myter omkring det å skulle drikke alkohol når man går på antibiotika, ifølge almennlegen. Jeg går på diclocil 500mg, og siden jeg skal operere i hånda på tirsdag (nerver sene) så skal jeg ta den helt til da for at jeg ikke skal få noe . Hei, kan jeg drikke alkohol når jeg går på antibiotika? Legemiddelet mitt heter diclocil og inneholder dicloxacillin 5mg ? Noen typer er antibiotika er direkte uheldig å kombinere med alkohol.


Jeg har gått på en Diclocil (5mg) kur, og er ferdig med denne til helgen,. Man kan drikke alkohol dagen etter en avsluttet kur med Diclocil.

Jeg har fått brennkopper og går på Diclocil. Lurer også på om det er mulig å drikke litt alkohol når jeg skal på ferie? Jeg er ikke kjent med at det er farlig å kombinere Diclocil (en type penicillin) og alkohol. Man bør imidlertid være oppmerksom på at både alkohol og antibiotika . Pga brystbetennelse har jeg fått diclocil 500mg kur for dager.


Imacillin), kloksacillin (Ekvacillin), dikloksacillin (Diclocil), pivmecillinam (Selexid). Det sies å ikke være farlig å drikke alkohol under en penicillinkur, men . Når du først har blitt satt på en antibiotikakur av legen din er det gjerne ett spørsmål mange av oss ønsker å stille; kan jeg drikke alkohol? Antimikrobielle midler brukes enten: terapeutisk, for å påvirke den mikroorganismen som gir infeksjon, eller. Diclocil J01C F(dikloksacillin) 2og 5mg kapsler ble midlertidig.


Røyking, alkohol og sterk mat kan forverre et magesår. Dersom du røyker eller drikker mye alkohol, bør du søke hjelp hvis du synes det er vanskelig å slutte med .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg