mandag 8. februar 2016

Vondt utenpå halsen

Jeg kjenner det godt hvis jeg legger hodet mot venstre og når jeg legger svakt press på pulsåren. Jeg våknet opp her for dager siden, og hadde plutselig smerter på høyre side av halsen. Jeg har ikke hatt noen forkjølelse, eller vanlig vondt .

Så blir det vondt å svelge og gjerne litt feber. Helse og velvære › Mors helse og egenpleieBufretLignende17. Symtpomene kan være som beskrevet, og i tillegg kan du kjenne deg utmattet og kjenne smerter i halsen.


Karakteristisk for sykdommen er en von sår hals og smerter når man svelger.

Du får vondt i halsen og det gjør vondt når du svelger. Vondt i halsen og halssmerter kan være smertefullt. Vondt i halsen kan skyldes en rekke diagnoser, bl. I bukhulen og brysthulen er det store ansamlinger med lymfeknuter; Utvendig på kroppen finner vi lymfeknuter på halsen, i armhulene og i lyskene . Mellom 10- av pasientene som oppsøker lege med vondt i halsen, har infeksjon med . Men idag har jeg fått igjen så vondt på ene sida i halsen og det gjør vondt å snakke + bevege tunga + når jeg klemmer utenpå halsen,oppunder . Den gjorde ikke vondt, men var litt stor og hard.


Følte ting var begynt å roe seg, men er så stram i halsen. Har pleid å være verst utenpå halsen,men i dag er det inni,bak i halsen.

Ble syk igjen i går, denne gang med litt andre symptomer; gul stripe bak i halsen som går nedover, vondt diverse steder utenpå halsen, sår inni . Det er en ganske vanlig betennelse i halsen, men det finnes ikke gode tall på. Det er ingen tilgjengelig beskrivelse av dette resultatet på grunn av nettstedets robots. Forstørrelse av en kjertel på halsen, i armhuler, brysthule, bukbule, bekken eller i lysken. Hvis knuten ikke blir mindre i løpet av uker, må lege kontaktes - enten . Infeksjonen fører som regel til en kraftig halsbetennelse med halsvondt, høy feber og hovne lymfeknuter på halsen. Vanligvis fører sykdommen også til infeksjon . Tonsillitt forårsaker sår hals som varer i flere dager.


Det er vanlig å ha feber, hodepine og miste matlysten. Jeg har en klump i halsen som irritere meg, og lurer på hva det kan være. Jeg begynte å kjenne den på fredagen, etter .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg