fredag 11. mai 2018

Synlige blodårer i øynene

Nils Fredrik Holm Moseid er lege og spesialist i almenmedisin. Nedenfor har Holm Moseid listet opp fire sykdommer . Sånn når man får veldig synlige blodårer på det hvite i øyet? Jeg har fått det i det siste, og det gjør at jeg ser dausliten.


Jeg har etter flere års bruk av kontaktlinser fått en god del synlige. Jeg har nå helt sluttet med linser og bruker bare briller, men blodårene plager med fortsatt. Der finnes mange forskjellige årsaker til røde øyne og synlige . Røde øyne er et vanlig fenomen og noe alle opplever fra tid til annen. Røde øyne oppstår fordi blodårene i øyet utvider seg. Har sett mange som har hatt mer eller mindre synlige blodårer under øynene, uten at det har feilt dem noe spesielt.


At det tidvis er mer synlig enn andre ganger, . Noe d går ann å gjøre for å bli kvitt synlige blodårer på øyne lokkene? Er det normalt å få så mye synlige blodårer? Jeg synes også du skal unngå sigarettrøyk når øynene dine er så ømfintlige.


Har hatt veldig store og synlige blodårer i øynene i ca mnd ti jeg skjønner at det kommer av at jeg har brukt kontaktlinser for mye, men det . Jeg vet ikke hvilken forklaring du har fått på hvorfor du har så synlige blodårer i øynene?

I tillegg er det masse blodårer i netthinnen og det er disse som rammes ved diabetes - spesielt de bitte små blodårene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg