torsdag 10. mai 2018

Varmeutslett lår

Utslett på låret kan ofte være svært urovekkende for adresseforhold. Men det oppstår utslett på innsiden av låret . Denne gangen har jeg også fått noen på innsiden av lårene, men .

Plutselig i dag (i løpet av ca 30min) hadde jeg fått masse røde utslett på mage, lår, overarmer og føttene. Det er vanligst på lårene og leggene, men kan også oppstå på kroppen og armene. Jeg har utslett rundt lysken som består i røde utslett og kraftig kløe.


Jeg opplever det blir svett og klamt der da mine lår er kraftige.

Huden blir ofte rø tørr, og litt hoven, spesielt . Fikk plutselig røde utslett på innsiden av lårene, på begge sider helt øverst på begge lårene. Infeksjonen er karakterisert ved et kløende, rødt, ofte ringformet utslett i skrittet. ALLERGI: Vanligvis skyldes utslett at en har vært utsatt for et stoff en er. Dette kan fort bli sjenerende, da det blir rødt og tørt som et utslett. Jeg har fått et rødt utslett bakside lår, røde prikker, klør ikke skrevet i Skravlesiden: Ca 9-prikker i ulik størrelse.


Om det er et kløende utslett finnes det lindrende behandling. Her er en oversikt over noen av de vanligste utslettene som kan oppstå hos spedbarn og barn. Man kan også få utslett av sol eller kal tørr luft.

Den femte barnesykdom viser seg som blekrøde, sammenflytende utslett på kinn, armer, rumpe og lår. Jeg har i flere uker hatt utslett på innsiden av lårene. Mener å huske at jeg hadde det sist jeg var gravid også. Hadde store vabler over hele rumpa og lårene + masse røde prikker på. Første symptom er gjerne utslett i form av mange røde prikker (purpura) eller tydelige, flekkede, røde kløende utslett på legger og lår (til sammen hos ca ). Elveblest trenger ikke å være utslett, men det kan også være små røde flekker.


De kan se ut som hvite kvise-lignende støt på lårene spredt i et utslett på baken eller flekker bare enkelte Whitehead mellom lårene. Elveblest er et utslett utløst av allergi, og det er svært kløende og flytter seg rundt på kroppen. Utslett er en av de vanligste årsakene til at foreldre tar med barnet sitt til legen.


Som regel er det ikke alvorlig, men det kan være et faresignal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg