onsdag 23. september 2015

D vitamin mangel behandling

Mangel på vitamin D kan svekke eller skade beinvev og muskulatur i kroppen. Det skilles mellom lett til moderat og uttalt vitamin D-mangel. Vitamin D mangel er utrolig vanlig i Norge, men mange tror likevel at de ikke er i faresonen.

Les om symptomer og den vanligste feilen som gjør at kroppen. Lettgradig vitamin D-mangel behandles med 800–12E per dag. Sannsynligheten for at det er en sammenheng mellom D-vitaminmangel og depresjon er stor, og vitaminet kan spille en viktig rolle i behandlingen av . Indikasjoner: Forebygging og behandling av D-vitaminmangel hos voksne . Det aktive vitamin D stimulerer opptak av kalsium fra tarmen, som så kan. D fører til mangel på kalsium og dette kan gjøre at skjelettet blir for mykt. I går fikk jeg svar tilbake at jeg har ALVORLIG D-vitaminmangel, og jeg har fått resept på D-vitaminer osvosv.


Spesialisten jeg gikk til mente at d-vitaminmangel kune gi samme symptomer som ME. Jeg hadde ekstremt lavt nivå da jeg startet behandling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg