torsdag 10. september 2015

Krampe i leggen om natten

Foruten i leggen kan kramper komme også i foten og i låret. Har du krampe i leggen kan du for eksempel strekke den ut i trappa. Dette ser vi spesielt hos eldre, og de kommer ofte på natten.

Har du ofte kramper i beina, som gjerne kommer om natten? Eller har du muskelspenninger, nummenhet og prikking i armer og bein? Kramper i leggen har jeg vært mye plaget med. De kom nesten helt bort da vi sluttet å bruke aluminiumskjeler til å lage mat i; kramper i leggen er tegn på .

Jeg er til tider plaget med at jeg plutselig våkner opp om natten pga krampetrekninger i den venstre leggen. Jeg plages av kramper i bena, både i tærne, under føttene og legger og lår. Gubben hadde krampe i leggen ofte en periode, og da spesielt om natten. Det beste for å bli kvitt det, er å tråkke føttene ne enten i gulvet eller madrassen,. Har de siste dagene våknet av krampe i den ene leggen.


Om natten våkner jeg som et skudd - spretter opp av sengen - og må går rundt i . Senestrekk kommer ofte om natta og leggene er særlig utsatt for fenomenet. Har du flere tips eller råd mot muskelkrampe, knipsing, krampe eller muskelknute, . Muskelkramper forekommer hovedsakelig i leggen, men kan noen ganger oppstå i musklene i.

Foten muskler kontrakt om natten og forårsake foten kramper. Mange mennesker får i løpet av natten lider av muskelkramper i leggene, kramper i tærne eller kramper i føttene. Her er det noen råd som kanskje kan hjelpe mot leggkrampene dine også? Leggkrampe er en tilstand hvor musklene i leggen . Har du noen gang lurt på hvorfor kramper oppstår, og ikke minst hva du kan gjøre med det? Har masse kamper i lår og legg i løpet av natta.


Sliter du med kramper i leggene om natten? Da kan du ha en ubalanse i dine elektrolytter – det er hovedelektrolytter: Magnesium; Zinc; Potassium; Kalsium. Hopa rundt på soveromsgolvet og forsøkte å tøye ut, og det ga seg da til slutt. Hjelpes, nå er det tredje natt på rad at jeg våkner med krampe i leggene. Det gjør så ekstremt vondt, og jeg ramler ut av sengen og resier meg . KRAMPE: Å få krampe under foten er fryktelig vondt, men heldigvis ikke.


Magnesium i doseringen mmol om morgenen og mmol om kvelden har vist en klar men begrenset effekt mot leggkramper hos gravide.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg