mandag 7. september 2015

Røde flekker på huden som ikke klør

Nå kommer det stadig nye flekker som jeg må smøre. Han har det kun på magen som avbildet, og har ingen hud-problemer andre steder på kroppen. Utslettet er 3-cm i diameter, klør ikke og ser ikke ut til å plage ham i noen grad.

I morges våknet jeg med et rødt utslett over hele kroppen, men ikke i ansiktet. Det er ikke uvanlig å få ”utbrudd” av denne sykdommen, og ofte ser man dette slik du beskriver med røde prikker i huden uten kløe. Ved guttat psoriasis får man flere små 1-mm rosa-rødt flekker spredt . Etterhvert kommer flere flekker til, som regel kun på overkroppen, noen ganger i ansiktet og øverst på beina.

Ikke bry deg om hva som forårsaker disse røde flekker på huden. Disse røde flekker fulle av jettegryter gjør grov hud og gjør ikke vondt eller klør. Voksne får oftest håndeksem; huden blir rø klør, det kan komme små.


Ikke noen søte roser i kinnet liksom, men store og små flekker. Røde prikker - Barn og familie - Kvinneguiden Foruminnlegg15. BufretLignendeSlike røde utslett kan komme på grunn av at du har vært fuktig der eller rett og slett. Det klør ikke da, og de er små og store ovale flekker.


Huden er på en måte litt skrumpete, litt tørt og sårt, men ikke noe spesielt ubehagelig. Pityriasis rosea er en ufarlig vanlig hudtilstand hos unge voksne mellom 10-år som gir et midlertidig utbredt utslett med røde flekker i huden.

Har i det siste fått noen røde prikker på overkroppen som irriterer meg! Ikke klør de, ikke er de store, men det ser jo så stygt ut! Dette er en samling av kar (et kar-nøste) i huden – de er røde på grunn av.


Disse flekkene kan se ut som et sår som ikke gror eller en hudfarget. Unntaksvis kan tilstanden forekomme på armer og bein, og ikke på kroppen . Noen er som små tørre skrubbsår, de er røde og klør. Jeg har begynt å få litt rare flekker på kroppen, ser ut som noe utslett eller noe.


Gjør ikke vondt, men er litt ømt når du tar på de? Det var sopp i huden og måtte gå over av seg selv. Kjenner de ikke når jeg tar på de heller.


Erythema multiforme: Gir røde flekker inni håndflatene, på fotsålene,. Pityriasis rosea, utslett med tallrike røde flekker med fin flassing;. Flekkenes lengdeakse er orientert i hudens strekkretning og gjør at.


Herpesvirus type har vært mistenkt, men er foreløpig ikke fastslått å være årsaken. Prikker, flekker, rosa, litt her og litt der, eller kanskje knapt synlig. Utslettene er ulike, men de klør ikke nødvendigvis, sier Moger.


Vannkopper vises som røde flekker i ansiktet og på kroppen. Det klør ikke, og det vil forsvinne i løpet av et par dager. Hvis den ikke forsvinner, så er prikkene med høy sannsynlighet blo lr noe sånt. Hvis jeg klør på huden, så får jeg også små blødninger.


Da jeg skulle kle av meg for natten i går,hadde jeg mange røde prikker på lårene,skinka og magen. Huden blir rø flasser, blir bløt og hvit og får små sprekker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg