onsdag 20. januar 2016

Eksem på hendene kjerringråd

Dette er side for kommentarene på kjerringrådet om Atopisk eksem. Jeg får det på hendene av kulde nå, men det er det hele. Jeg smører hendene med Canoderm-krem fra apoteket.

Den er det eneste som hjelper meg (kortison har jeg ikke prøvd). Om lag av de som rammes av eksem er under fem år, og utslett hos barn kommer oftest til syne i ansiktet og på hender, føtter og hodebunn. Kronisk håndeksem er en vanlig form for kontakteksem.


Bruk plasthansker når du vasker for å unngå såpevann på hender og underarmer.

Uansett, hun fikk tips om et kjerringråd. Har brukt kremen i ca en uke, og jeg er HELT eksemfri på hendene! Er det noen her som har kjerringråd mot ELVEBLEST? Jeg fikk det mot eksem på hendene mine, men det var eksem så det hjalp. Her er tipsene som gjør knusktørre hender myke igjen.


Det finnes også mange forskjellige kjerringråd mot tørre hender. Denne skal visstnok være svært effektiv mot både eksem og betennelser i ledd. For å få banke og myke velstelte hender, smør inn hendene med olivenolje og . Jeg har i de sisste årene hatt problemer med en type eksem inne i hendene.

Det starter med at jeg får masse små blemmer inne i hånden, . De som er plaget av atopisk eksem har ofte prøvd det som skal være av. Et tips om eksem på hender:invester i et par bomullshansker fra . Jobber du i tillegg med noe som gjør at du må vaske hendene ofte, har du. Noen gode kjerringråd er egentlig ikke så holdbare. Hei Kristina, Hvis du har rødhet i ansiktet, kan det være en type eksem.


Og en ting til: det hender jeg får endel små kviser og sår på haka. Hos prosent av de som har kontakteksem, finnes eksemet på hendene (håndeksem). Vi kan imidlertid også finne det på andre steder, for eksempel hals, . Jeg har i mange år vært periodisk plaget av atopisk eksem i hodet, ansiktet og hendene. Kontakteksem oppstår når huden reagerer på stoffer den kommer i direkte kontakt med. Hos finner man denne typen eksem på hendene (håndeksem) . Atopisk eksem (barneeksem, atopisk dermatitt) er en tilstand med tørr, kløende.


I tillegg er det ofte også utslett i ansikt, på bryst, hender og andre kroppsdeler. Sprukne hender og føtter kan skyldes flere ting, for eksempel eksem og sopp, sier hudlege. Da får man lettere eksem og sprekker, sier han.


Det siste særlig da han var i barnehagealder. Hva du enn måtte forsøke av kjerringrå så må du aldri slutte med blodtrykksmedisin uten å rådspørre legen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg