fredag 8. januar 2016

Kjønnssykdommer test urinprøve

Test deg for klamydia, mycoplasma genitalium og gonore i samme urinprøven - sikker og pålitelig test. Ved en rutinemessig urinprøve ønsker vi såkalt midstrøms morgenurin. Hvis man leverer en urinprøve hos fastlegen, holder det om man ønsker å.

Dette er for HPV, og er en test som er forholdsvis uvanlig i Norge. Dessuten skal man ved vanlige urinprøver tisse ut den første skvetten, så det blir en. Hvis legen bare rekvirerer testing for klamydia, blir prøven bare testet for . Konklusjonen var at urinprøve for kvinner viser noe lavere sensitivitet enn pinneprøve fra skjeden, som lik som urinprøve kan tas som egentest.

Jeg har sendt inn en urinprøve til legen, som skal sjekkes for klamydia. Klamydiatest skal tas av første stråle- urin. De fleste steder kan man også få tatt slik urinprøve hos helsesøster og på Helsestasjon for ungdom. Hvis jeg har andre kjønnssykdommer, vil den testen fortelle meg det da ? Klamydia er en seksuelt overførbar infeksjon (SOI: kjønnssykdom) forårsaket av.


Urinprøve er spesielt nyttig ved rutineundersøkelser hos personer som ikke . Jeg kan vel ikke si jeg liker den, men heldigvis gikk de bort fra denne og over til urinprøver for noen år tilbake. Husker den dagen jeg fikk vite dette fortsatt, da var . Tok en urinprøve(førstestråle) hos legen for evt. Testen var negativ, og jeg fikk Selexid 400mg for UIV.


URINPRØVE: En urinprøve kan fortelle mye om helsen din, men da må du utføre den riktig. Oppsugingsdelen på testpinnen farges rosa, slik at du vet at urinen er absorbert. Når man sjekker seg for kjønnssykdommer på helsestasjon for ungdom,. Jeg vil sjekke meg for alt som er mulig, er det bare urinprøve da?


Du må også vente dager til x antall dager, avhengig av hva du tester deg for. En riktig urinprøve skal tas etter at urinen har stått i blæren i minst timer. I dag brukes for det meste en analysemetode som tester for arvestoff eller DNA fra klamydiabakterien. Har du mottatt munnsex anbefaler vi derfor at du tester deg for gonoré.


Urinprøve og halsprøver kan tas en uke etter eventuelt smittetidspunkt. Klamydia, som andre kjønnssykdommer, kan smitte hvis man har sex. Jentene kan enten ta urinprøve eller få utdelt en liten vattpinne som de . Det holder ikke å gå til fastlegen og ta en urinprøve for klamydia hvis du har.


Det finnes tre forskjellige tester, en urinprøve, en cervix prøve og en vaginalpinne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg