mandag 26. juni 2017

Fotvorte eller liktorn

Da kan det være du enten har en liktorn eller en fotvorte! Men fortvil ikke – det er mange i samme situasjon, og du kan faktisk behandle det. En fotpleier, sykepleier eller lege kan fjerne den harde kjernen i en liktorn.

En viktig annen diagnose som kan likne på liktorn er fotvorter. En vorte kommer av virus, en liktorn er hardnet hud som oppstår fordi man har fått trykkskader etter feil sko . Har hatt vorter eller hva det er i over ett år nå, men det har ikke hjulpet med. Jeg stemte nei, for jeg har ikke hatt fotvorter eller liktorner på .

Hun sa det kunne være fordi jeg ikke hadde gode nok sko, eller at. Men hvordan ser man forskjell på liktorn og fotvorte under foten egentlig? Jeg kan ikke se eller kjenne noe spesielt nå når jeg tar på helen, men kjenner det ved . Fotvorte - Velvære, hudpleie og kosmetikkinnlegg16. Faenskap under foten - Kropp og helseinnlegg7. BufretLignendeInformasjon om behandling av fotvorter.


Enkelte ganger oppstår usikkerhet, og det er spesielt å skille en fotvorte fra liktorn som kan være vanskelig. Enhudlege vil oftes bruke frysebehandling eller et blemmemiddel som heter canthacure. En liktorn (clavus) er fortykket hud som stikker som en kjegle (torn) inn i foten, og kan oppstå der huden.

De fleste liktorner oppstår på tærne eller under foten. Under foten har jeg fått noe jeg først innbilte meg var en fotvorte. Du kan bruke liktornplaster eller vortemiddel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg