torsdag 23. juli 2015

Sopp i munnen dårlig ånde

Tror jeg har fått sopp i munnen, er skikkelig sår, har hvitt ekkelt belegg på tunga, veldig dårlig ånde, og bakerst på tunga noen klumper, . Jeg har nærmest kronisk dårlig ånde (i mer eller mindre sterk grad). Du spør om belegget på tungen kan være sopp. Alt som gjør munnen tørr kan derfor bidra til dårlig ånde: Tett nese og.


Betennelse i munnhulen på grunn av virus, bakterier eller sopp kan gi . Det samme gjelder soppinfeksjoner i munnen. Jeg har en så dårlig ånde at jeg ikke tørr å gå ut blant folk og det gjør meg psykisk tungt. Har lest litt rundt omkring, og lurer på om jeg har fått sopp i munnen. Nesten annenhver person rammes en eller annen gang av sopp i munnen.


Det kan dreie seg om en feil tannprotese eller dårlig kost. Rar farge på tunga, dårlig ånde og blekt tannkjøtt? Det begynte i halsen og har spredt seg til munnen, tungen og jeg har kjent det i. Husker det gjorde at jeg hadde en forferdelig smak i munnen, og en forferdelig dårlig ånde. Dårlig ånde skyldes nesten alltid bakterier i munnen. Det finnes gode råd mot stinkmakerne, men bakteriedrepende munnskyllemidler er ikke et av dem.


Forside Symptomer og tilstander Munntørrhet og andre plager i munn og svelg.

Soppangrep vil ofte involvere svelg og spiserør i tillegg til munnhulen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg