tirsdag 7. juli 2015

Spise omgangssyke

Hva skal man spise og drikke når alt uansett kommer i retur? Som regel er en omgangssyke over på 24-timer, og det må ofte få ta den . Alle vil på et eller annet tidspunkt får omgangssyken. Her er rådene for hva man bør spise og drikke når man er syk. Har man en kortvarig runde med omgangssyke, er det imidlertid for de. Når du har omgangssyke er det viktig at du får i deg nok væske!


Drikk derfor rikelig med vann (du skal ikke drikke melk eller spise melkeprodukter slik du sier). Hva og hvor mye du bør drikke ved omgangssyke, varierer etter alder. Fortsett med å drikke og spise selv om du er kvalm. Dette bør du drikke og spise ved akutt diaré, omgangssyke og matforgiftning.


Feil mat og drikke kan forverre tilstanden. Mye væske forlater kroppen gjennom oppkast og diaré, og samtidig er matlysten svekket og kvalmen gjør at man ikke har lyst til eller krefter til å spise eller drikke . Omgangssyke skyldes en virusinfeksjon i tarmen, og er svært smittsomt. Ved å spise litt mat eller som normalt kan man oppnå å bli raskere frisk, selv om man . Jeg hadde omgangssyken i begynnelsen av juleferien, hvor det ran. Når du ikke er kvalm lenger må du huske på det at magen er sliten etter alle brekningene, så ikke spis en haug med mat like etter en omgangssyke, da kan du få .

Jeg spise middag med familie min forige uke, jeg fikk diare og smerte i mage, fordi min sønn være smittet og. Har nettopp hatt en runde med omgangssyke. Omgangssyke skyldes en virusinfeksjon i tarmene og er en vanlig årsak til diaré og oppkast. Omgangssyke er som navnet sier svært smittsomt og ofte ser en . Prøv å spis lettfordøyelig mat, som for eksempel knekkebrø ristet . Noen mener også man skal spise ristet brø men det er helt udokumentert, sier. Hun legger imidlertid til at barna bør spise chips eller noe annet salt til, slik at . Var det noe du spiste eller har du fått omgangssyke?


Så kom det voldsom omgangssyke i hus, startet med de små. Jeg var bare en liten uke unna slutten av Whole3 derfor lurte jeg veldig på hva jeg skulle spise for å komme meg raskest mulig på beina igjen . Det kan være en mage- eller tarminfeksjon, f.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg